Új eKönyvek:

 
 
 
 
NAV Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás funkció megvalósítása a Lomart Kiadó szoftvertermékeiben.

Ha az alábbi szoftverek valamelyikét használja számlázásra, akkor 2016 január 1-től az első számla kiállítása előtt frissítenie kell a szoftvert, mert a NAV  adatszolgáltatás előírt formátumának a program 2016 előtti változata nem felel meg.

A számlán megjelenített adattartalom ellenére a szoftver csak a 2016-os előírásokra frissített változat telepítése és azzal történő számlázás, így az új struktúrában történő mentés után válik alkalmassá arra, hogy teljesítse a NAV által előírt adatszolgáltatást.

Ha a korábbi változattal állít ki 2016-ban számlát, akkor az adatai nem fognak megfelelni az előírt formátumnak, az adatok exportálás során nem kerülnek bele az előírt adatszolgáltatási fájlba.

Az frissítés előtti változatban rögzített adatokat utólag nem lehet átalakítani, konvertálni olyan formátumra, amely megfelelne a NAV adatszolgáltatási formátumának.

Javasoljuk, hogy az első 2016 évi számla kiállítása előtt frissítse a szoftvert az új változatra!


Letölthető frissítések:
DEPO DrivingSchool
DEPO Kereskedő
DEPO ProjektManager
DEPO Számla
DEPO Szerviz
DEPO Tourist
DEPO Üzletkötő

DEPO Restaurátor Egyedileg frissíthető, kérjen információt >>


Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás funkció megvalósítása
A jogszabályban meghatározott XML formátumba lehet a számla adatokat exportálni az „Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” űrlap segítségével.


Az űrlapot a SZÁMLÁK, BIZONYLATOK menüből lehet megnyitni.




Előírás szerint lehetőség van a számlákat megadott dátum, illetve számlaszám alapján exportálni.


Működés:

Az „Számlák kiválasztása” választókapacsolóval lehet az összes számlát exportálni vagy kiválasztani, hogy dátumok között vagy meghatározott sorszámú vagy sorszámok közötti számlákat exportáljunk.

A DÁTUM választása után a „TÓL” és „IG” mezőkben a számlán előforduló dátumokat kínálja fel a szoftver, ezek között lehet választani időpontot.
A SZÁMLASZÁM kiválasztása után a szoftver beírja a legkisebb és lehetséges legnagyobb mentett számla sorszámot.

A választás alapján a szoftver a lehetséges számlák számát megszámolja és kiírja a „Kiválasztott számlák száma” mezőbe.

A cél fájl XML formátum lehet, amelynek útvonalát beírhatjuk a kék „Exportálás cél könyvtára” mezőbe, illetve a korábbi választás eredményét elmenti és felkínálja a szoftver.
A kiválasztáshoz segít a „Cél könyvtár keresése és EXPORTÁLÁS” kapcsoló, amelyre kattintva kiválaszthatjuk a cél könyvtárat és a szoftver elkezdi a számlák exportálását.

Nagyobb mennyiséget egyéni beállítással feloszthatja több kisebb fájlra is a számlaszám tól-ig értékének megadásával, pl. 1-500-ig exportál, majd 501-től 1000-ig és így tovább.


EXPORTÁLT adatok köre:

Az „Adóhatósági ellenőrzési adatszolgáltatás” eljárás segítségével helyesen csak a 2016.01.01.-től ezzel a szoftver változattal rögzített adatok exportálhatóak, mivel a korábbi számlázó változat nem az XML exporthoz megfelelő formában tárolt egyes adatokat, mert sok adózási információ szövegesen került rögzítésre a megjegyzés mezőben.
De a szoftver ettől még nem alkalmas minden lehetséges számlázási feladatra, mivel szoftverünket konkrét szakterületek felhasználói részére fejlesztettük, az alkalmazott megoldások, számlázható tételek alapvetően felhasználóink igényei szerint lettek fejlesztve, azokat a funkciókat építettük be a szoftverbe, amelyeket ismereteink szerint ügyfeleink használnak. A szoftver nem tartalmazza az összes számlázható tételt, illetve összes számlázási eljárást.
Konkrét példa alapján ez azt jelenti, hogy a szoftver nem tárolja például a „Vízi közlekedési eszköz adatai”-t, ilyen adatokat nem is lehet exportálni, ezért a szoftver nem alkalmas ilyen eszközök számlázására.
Amennyiben a szoftverrel olyan számlázást végez, amelyre nem alkalmas, azt a saját felelőségére teszi.


2016 január 1-től a számlázásban szükséges módosítások, beállítások, kötelező tartalmak

A számlázóban és a céges beállításokban az alábbi mezőket kell kötelezően kitölteni:
„Egyéni vállalkozó neve” mezőt kötelező kitölteni, ha számlakibocsátó egyéni vállalkozó. A mezőt akkor is ki kell tölteni, ha a „Cégnév”-el azonos a vállalkozó neve (Beállításokban „Cégadatok”, számlázás során).

Ha egyéni vállalkozó, akkor az „Egyéni vállalkozó” mezőt jelölje be (Beállításokban „Cégadatok”, számlázás során).
Ha egyéni kisadózó, akkor a „Kisadózó” mezőt jelölje be (Beállításokban „Cégadatok”, számlázás során).

Előbb a BEÁLLÍTÁSOK „Cégadatok” oldalán állítsa be az adatokat, majd az első számla kiállítása során a „Alapbeállítások áthozása még nyitott számlára” kapcsolóval aktualizálja a számlán.
Új számla készítésekor az előző számláról átmásolódnak a számlakibocsátó adatai.
Ha változás áll be (pl. már nem kisadózó, akkor a módosításokat a beállításban és az aktuális számlán is aktualizálja!
Nyitott számlán változás esetén zárás előtt a cégadatok átírhatóak, de a beállításokba nem kerülnek be.

A számlázon kötelező beállítani a számlázás során:
Amennyiben az adott számlázással kapcsolatban jogszabályi előírás van rá, a számla befogadó (vevő) adataiban töltse ki az „Adószám” és a „Közösségi adószám” mezőket.

Amennyiben az adott számlázással kapcsolatban jogszabályi előírás van rá, a számlán töltse ki a „Különbözet szerinti szabályozás” mezőt a listából választással.

Számlázó tételsorban kötelező bejelölni az alábbi tételeket:
- Ha a tétel „Előleg”.
- Ha a tétel „Közvetített” szolgáltatás.
- Ha a tétel „Engedmény”. Ha a „Kedvezmény alkalmazása” kapcsolót használja,
  akkor a beszúrt tételt a szoftver megjelöli engedményként.

FONTOS:
Ettől a tájékoztatótól függetlenül érdeklődjön könyvelőjénél, hogy tevékenységére való tekintettel milyen kötelező tartalmakat kell a számláján feltüntetni 2016 január 1-től, és azok a tartalmak a szoftverrel ténylegesen rögzíthetőek-e.

 

 
Kezdőlap   |   Elérhetőség
Lomart  ©  2017